PlanOrder på norske tannklinikker
I Plandent har vi i flere år jobbet med å installere, drifte og oppgradere PlanOrder på klinikker over hele landet. Stadig flere tar i bruk PlanOrder-systemet for å holde oversikt på sine lagre. Vi står klare til å hjelpe enda flere til å bytte over til denne løsningen i løpet av året. Vi har vi tatt en prat Pia fra Helsfyr Tannklinikk og Kari fra Odontia Molde om hvordan de har det med PlanOrder på jobb
Hvor lenge har dere hatt PlanOrder?
Pia: Vi har hatt PlanOrder i omtrent 3 til 4 år.
Kari: Vi har hatt PlanOrder i omtrent 3 år.
Bilde: PlanOrder satt i skuff
Hvilket system (bokser) bruker dere for PlanOrder, hvordan passer det inn i klinikken?
Pia: Vi bruker bare bokser.
Kari: Vi har bokser i flere størrelser og Treston skuffesett.
Bilde: PlanOrder bokser satt i skap
Hvordan var installasjonen?
Pia: Det gikk veldig effektivt og greit. Det ble gitt god opplæring i PlanOrder hvordan man bestiller nye varer.
Kari: Installasjonen gikk veldig bra, alt fungerte helt utmerket med en gang.
Hvordan har oppfølgingen vært i etterkant av installasjonen av PlanOrder?
Pia: Etter installasjonen har det fungert helt fint, om det oppstår problemer blir det rettet raskt, og om vi skulle ha spørsmål er det enkelt å ringe for å få svar.
Kari: Vi har ikke hatt noe stort behov for oppfølging, men når noe dukker opp kontakter vi Birgit (distriktsselger på Nordvestlandet) som løser det med en gang.
Bilde: PlanOrder systemet med ipad og de blå boksene. Det finnes i tillegg flere muligheter for mindre klinikker til å bruke hylledelere, tavler, kort, perm med mer.
Hva er den store forskjellen på før og etter dere begynte med PlanOrder?
Pia: Før PlanOrder brukte vi mye lenger tid på å telle varer og finne ut av hva vi skulle bestille. Med en gang en boks begynner å bli tom er det bare å bestille ny av den varen.
Kari: PlanOrder utgjør en veldig stor forskjell, og forenkler hverdagen. Nytt liv. Vi har mye bedre oversikt over hva som er på lager, og siden alle på klinikken klarer å bestille selv bruker vi mye mindre tid på å gå over lageret.
Er det noen flere måter PlanOrder har gjort hverdagen enklere?
Pia: iPaden som følger med PlanOrder gjør det enklere å søke etter nye varer eller å finne alternativer til de varene vi bruker.
Kari: iPad’en som følger med PlanOrder gjør det enklere å finne alternativer og nye varer.
Se hvordan PlanOrder settes opp
Bilde: PlanOrder systemet satt i gondol for mindre produkter
Hvor mye tid bruker dere på PlanOrder i uken?
Pia: Vi bruker bare 1 min her og der når vi skanner varer. Om nødvendig så dobbeltsjekker vi om vi har lagt inn alle bestillingene vi trenger en gang i uken. Dette bruker vi omtrent 5 minutter på.
Kari: Vi bruker kun et lite minutt innimellom når vi bestiller varer. Vi ser sjelden noe bruk for å gå over, eller dobbeltsjekke.
Har dere opplært noen nye ansatte i PlanOrder i etterkant av installasjonen, og hvordan har det gått?
Pia: Når vi har nye ansatte, trenger vi å lære dem opp i PlanOrder. Det er veldig greit enkelt system å lære bort og det går veldig fort og effektivt å gi dem den forståelsen de trenger.
Kari: Siden vi begynte med PlanOrder har vi hatt flere nye ansatte og vikarer. Alle har plukket opp PlanOrder på dagen.
Hvordan opplever dere vedlikehold og service av PlanOrder på klinikken?
Pia: Vi merker det ikke en gang. Det er så å si vedlikeholdsfritt.
Er PlanOrder noe for meg?
Vi tilpasser PlanOrder til hver enkelt klinikk. Kanskje har du en klinikk med stort lager hvor man vil ha god oversikt, en klinikk med plassmangel, en klinikk med to ulike firmaer under samme tak eller en klinikk spredt over flere etasjer.
Befaring med tilpasning til areal og hvilke løsninger som kan være optimale, er en del av pakken og vi finner den beste løsningen for alle. Det er nettopp dette som er genialt med PlanOrder, det er et levende system som vokser seg opp eller ned i takt med klinikkens utvikling og utforming.
Se også: Ofte stilte spørsmål om PlanOrder
Artikkelen er skrevet av Herman Haugan, koordinator elektroniske bestilligsløsninger våren 2021