Slik løser Plandent serviceutfordringene
Vi ser at utstyret blir mer sofistikert, mer avansert og samtidig mer komplisert, med økt behov for spesialisering. Det er avgjørende for tannklinikkene å ha tilgang til kompetente eksperter fra en veldrevet serviceavdeling.
Avdelingens fremste mål er å sikre driften på tannklinikkene. Vi leverer montering av nytt utstyr, opplæring i rett og effektiv bruk av utstyret, og planlagt og ad hoc service. Tannlegen får mer tid til å være ekspert på odontologisk behandling, mens serviceavdelingen sørger for at utstyret fungerer optimalt og forutsigbart.
Orden og oversikt på de mange delene på vårt delelager i Oslo
Har vi alltid folk tilgjengelig?
Ja, men samtidig er oppdragsmengden stor. Plandent har Norges største serviceavdeling, og det fordrer et effektivt back-office-apparat for å sikre at vi sender rett tekniker, til rett tid, til rett klinikk med rette reservedeler.
Det er enklest både for klinikkene og våre teknikere at vi har minst mulig ad hoc oppdrag. Derfor er periodisk vedlikehold så viktig, fordi det reduserer faren for driftsstans på tannklinikken.
For mindre utstyr kan vi oftest låne ut tilsvarende utstyr mens klinikkens utstyr blir reparert på verkstedet vårt eller hos produsenten. Vi har reservedeler hos oss og er koplet til Plandents globale logistikkapparat som sikrer rask leveranse av reservedeler.
Autoklaver som testkjøres på verkstedet
Periodisk vedlikehold er viktig
Periodisk vedlikehold er mer enn EU-kontrollen på bilen, det er en omfattende gjennomgang av alle sikkerhetskritiske funksjoner og bytting av typiske slitedeler for å hindre ikke-planlagt driftsstans.
Utstyret på tannklinikkene er avansert, det er mekaniske deler, strøm, trykkluft, renset vann, stråling og alt er hygienisk helseutstyr. Det er ikke trivielt å sikre kontinuerlig drift på et behandlingsrom, og utstyret må samtidig tilfredsstille forventningene pasientene har til hygiene og velferd. Derfor tar vi ansvaret for å ha tilgjengelig ekspertise og reservedeler på alvor.
Roger og Ariel har full kontroll på Plandents eget verksted i Oslo
Vi ser at vi i større grad må spesialisere teknikerne våre, slik at vi har eksperter på f.eks. røntgen og autoklav, foruten uniter og utstyret på motorrommet. Plandent sørger for at teknikerne på serviceavdelingen gjennom opplæring og erfaringsutveksling er eksperter på utstyret vi leverer.
Vi har systemene og prosessene som gir oss oversikt over hvilket utstyr som er på tannklinikken og hvilken service vi har gjort på utstyret. Sammen med våre søsterselskaper i Skandinavia benytter vi et norskutviklet system for ressursplanlegging og lagerstyring.
Serviceavtalen på tannklinikken
En del av våre teknikere som rykker ut over hele Norges land
Gjennom serviceavtalen forplikter vi oss til å følge opp tannklinikken, vi tilbyr en fast pris på vedlikehold og kan lettere planlegge serviceleveranser og dimensjonere reservedelslageret vårt.
En tannklinikk som tegner en serviceavtale med oss inngir seriøsitet og fokus på kvalitet. Avtalen som vi benytter forplikter ingen tannklinikker til å følge vårt vedlikeholdsprogram, men det forteller oss hvem vi skal følges opp og hjelper oss prioritere når vi får inn mange servicehenvendelser.
Ta kontakt
Ønsker du å vite mer om hva en serviceavtale med Plandent kan gjøre for klinikken din, ta kontakt på 22 07 27 07, service@plandent.no eller se hjemmesiden her