I en hektisk hverdag med mange baller i luften kan enkle arbeidsoppgaver som innkjøp bli tidskrevende og stressende. Vi i Plandent tror løsningen kan være PlanOrder
PlanOrder er et smart lager- og bestillingssystem som rett og slett er utviklet for å forenkle bestillingsprosessen av forbruksvarer slik at man opplever en enklere klinikkhverdag.
Første trinn er at det utføres en innkjøpsanalyse som skreddersyr klinikkens beholdning etter behov. Klinikken bestemmer selv hvilke varer som ønskes, i riktig mengde til riktig tid. Dette medfører at du aktivt kan planlegge bemanning til varemottak og dermed få en smartere klinikkflyt. Man ungår feilbestillinger eller at klinikken stanser opp på grunn av manglende varer eller varer som går ut på dato.
I den forbindelse kan du føle deg trygg på at vi er en god samarbeidspartner da vi følger opp klinikkens varesortiment, slik du til enhver tid har en lagerbeholdning som rullere og ikke låser opp unødig kapital.
PlanOrder forbindes ofte med «de blå boksene», men slik er ikke alltid tilfelle. Kanskje du har en klinikk med stort lager hvor man vil ha god oversikt, en klinikk med plassmangel, en klinikk med to ulike firmaer under samme tak eller en klinikk spredt over flere etasjer.
Hva er da den mest gunstige løsningen for å forenkle klinikkhverdagen med god kontroll på varelager og produktutvalg? Hva behøves til en bedre klinikkflyt? Svaret er PlanOrder!
Mange tenker kanskje, har vi virkelig plass til dette? Befaring med tilpasning til areal og hvilke løsninger som kan være optimale, er en del av pakken og blir spesialtilpasset til hver klinikk slik at vi finner den beste løsningen for alle.
Det er nettopp dette som er genialt med PlanOrder, det er et levende system som vokser seg opp eller ned i takt med klinikkens utvikling og utforming. PlanOrder er nemlig tilpasningsdyktig og er et system både til store og små klinikker.
Med PlanOrder er det nettopp det du har. Når vi sammen med klinikken har gått igjennom produktutvalget produseres QR-etiketter på aktuelle produkter og estimert antall. Du er ikke låst på antall, du kan til hver tid forandre antallet selv om det er forhåndsdefinert et forbruksantall. Skulle noen ved et ulykkestilfelle skanne samme produkt flere ganger gir skanneren beskjed. Ikke nok med det, skanneren har også en trippelfunksjon, du kan søke opp varer, bestille varer og etiketter.
PlanOrder er stadig i utvikling og er nå svært brukervennlig i form av en app på en iPad. Programmet utvikler vi selv – det er fordelen med å være et Plandent-selskap i Planmeca-konsernet, som legger ned store ressurser i forskning og utvikling av de beste og mest brukervennlige løsningene.
PlanOrder gjør altså klinikkhverdagen enklere og hjelper til å holde kontroll på varelageret og produktutvalget, selvfølgelig med god hjelp av våre representanter.
Våre distriktsselgere Bente, Birgit, Edith, Ellen, Linda og Ragnhild har alle lang erfaring med rådgivning og oppfølging. De forteller deg gjerne mer om hvordan PlanOrder kan forenkle din klinikkhverdag.
Skrevet av Jennie Dahlgren våren 2020