Anne-Lise Huus er allmenntannlege og har drevet Lambertseter Tannhelse i nye lokaler siden november 2020. Sammen med to tannpleiere og fire sekretærer har de skapt en smakfull og delikat atmosfære i smørøyet av Oslos første drabantby, Lambertseter.
Sten for sten har Anne-Lise bygget klinikken og pasientboken. Reisen startet hos Gladhaug & Silseth som assistenttannlege hvor hun i 2013 kjøpte ut sin del av klinikken som lå i gamle Lambertseter senter. Riving av bygget gav muligheter til utvideelse i splitter nye lokaler på toppen av nye Lambertseter senter. Ett behandlingsrom ble til tre og en ny assistenttannlege og to tannpleiere ble en del av staben.
God hygiene er Alfa og Omega
Med god hjelp av Lena Reppe hos oss i Plandent fikk Anne-Lise klinikken hun hadde sett for seg i tankene og på grovtegningen. Kronen på verket kom de frem til i samarbeid. En «åpen» steril med glassvindu direkte fra resepsjonen.
Sterilen er det viktigste rommet i klinikken - Anne-Lise Huus
Med pandemien som har herjet de siste to årene er hygiene på klinikk alltid topp prioritert. Sterilen er definitivt det viktigste rommet i klinikken. Å kunne ha en visuell dialog med pasientene hvor vi viser frem hvordan vi rengjør og steriliserer instrumentene vi bruker, oppfordrer naturlig nok til gode rutiner, men også trygghet. Det blir nærmest som å se kokken lage maten på en restaurant.
Oppgradert utstyr
To nye Planmeca uniter med gullfarget Ultra Relax trekk pryder to av behandlingsrommene, resepsjonen er spesialbygget og klinikken har fått rom for OPG. Vi har fått utvidet synsfelt ved å ha OPG på klinikken. Der vi tidligere ikke kunne se alt på et bitewing-bilde kan vi nå raskere oppdage f.eks. eventuelle cyster i mandibelen. Helhetsbildet blir større, og vi kan gi en bedre forklaring for caser vi må henvise videre
Selv om de åpnet i nye lokaler midt i pandemien har Huus og medarbeiderne opplevd en jevn og økende etterspørsel. Omtrent samtidig med åpningen fikk klinikken ny nettside på plass, hvor de annonserte lokalt at de tok imot nye pasienter.
Vi får nye pasienter hver dag.
Og pasientene har latt seg påvirke. Pasientboken har aldri vært større og tilbakemeldingene gode. Under pandemien fikk vi en del pasienter som ville reist utenlands for å behandle tennene. Da synes vi det var godt å kunne hjelpe dem her hos oss. Hos oss ønsker vi at alle pasienter skal bli hørt og lyttet til. Ingen pasienter er like. Behandlingen må skje på pasientens premisser hvor vi informerer og forklarer slik at det passer den som sitter i stolen. Har pasienten tannlegeskrekk tar vi ned tempoet og gjør behandlingen etappevis.
Det første som står på agendaen for fremtiden, er å få en endospesialist og enda en ny tannlege på plass. Sammen med Lena i Plandent har vi allerede lagt opp til at mikroskop enkelt kan installeres. Også drømmer jeg om få en helhetlig digital arbeidsflyt på klinikken hvor vi kan frese ut kronen direkte til pasienten. Det hadde vært stas avslutter Anne-Lise.
Skrevet av Randi Wulvik, utstyrsselger og Cecilie Sæther, digital markedsfører november 2021